close
تبلیغات در اینترنت
شفاعت,مبانی توحید, شفاعت طلبیدن ,پاسخ به شبهات وهابیت, اهل سنّت,علی

درباره سایت درباره سایت
عشاق امام نقی {ع}
سعی کردیم در این وبلاگ مطالب مذهبی را به صورت ساده قابل فهم و کوتاه به همراه سرگرمی های خارج از بحث قرار دهیم تا مطلب برای جوانان شیعه خسته کننده نباشد.هدف این وبلاگ نشر معارف اهل بیت {ع} لذا از دوستانی که مایل هستند در این راستا به ما کمک کنند استقبال می شود.انشاءالله که بتوانیم نقشی در نشر معارف اهل بیت رسول الله {ص} داشته باشم

موضوعات موضوعات

ویدیو کلیپ

مذهبی

کلیپ های شیعه

جالب و خنده دار

مداحی تصویری

تصاویر

خنده دار

تصاویر علما

تصاویر مذهبی مختلف

تصاویر معنی دار

مطالب مختلف

معرفی سایت های مفید

نکات

اخبار

مداحی

جواد مقدم

فایل صوتی

صدای شیعه

مدل های سه بعدی اماده

خانه و ساختمان


آرشیو آرشیو

فروردين 1395

اسفند 1394

بهمن 1394

آذر 1394

آبان 1394

مهر 1394

تير 1394

بهمن 1393

دی 1393


کدهای اختصاصی کدهای اختصاصی

جستجوگر پیشرفته سایت





اثبات شفاعت {کوتاه ومفید}

اثبات شفاعت {کوتاه ومفید}

آیا شفاعت خواستن ، با مبانی توحید سازگار است ؟

اشتباه مهمّ دیگری که در این جا برای وهّابی ها رخ داده این است که شفاعت طلبیدن از اولیا را در درگاه پروردگار ، با شفاعت طلبیدن از بت ها ـ همان موجودات بی جان و بی عقل و شعور ـ مقایسه می کنند ! 
حال آن که قرآن مجید بارها و بارها نشان می دهد که پیغمبران الهی در پیشگاه خدا برای گنهکاران شفاعت می کردند . به عنوان نمونه : 
1ـ برادران یوسف بعد از آگاهی از عظمت یوسف و اشتباهات خود ، از پدر پیرشان یعقوب تقاضای شفاعت کردند و او نیز به آنها قول مساعد داد : (قَالُوا یَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا کُنَّا خَاطِئِینَ * قَالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَکُمْ رَبِّی إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ) . (1)
1 . سوره یوسف ، آیات 97 و 98 . 
آیا یعقوب پیامبر مشرک بود ؟ 
2ـ قرآن گنهکاران را به توبه و شفاعت طلبیدن از پیغمبر اکرم(صلی الله علیه وآله)تشویق کرده و می گوید : «(وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَّلَمُوا أَنفُسَهُمْ جَاءُوکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللهَ تَوَّاباً رَّحِیماً) ; هر گاه آنها زمانی که به خویش (به واسطه گناه) ستم می کردند ، به سراغ تو می آمدند و توبه می کردند و رسول خدا نیز برای آنها استغفار می کرد ، خدا را توبه پذیر و مهربان می یافتند» . (1)
آیا این سخن تشویق به شرک است ؟ 
3ـ قرآن در مذمّت منافقان می گوید : «(وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ تَعَالَوْا یَسْتَغْفِرْ لَکُمْ رَسُولُ اللهِ لَوَّوْا رُءُوسَهُمْ وَرَأَیْتَهُمْ یَصُدُّونَ وَهُمْ مُّسْتَکْبِرُونَ) ; هنگامی که به آنها گفته شود بیایید تا رسول خدا برای شما طلب آمرزش کند ، سرهای خود را (به عنوان استهزا) تکان می دهند و آنها را می بینی که از سخنان تو اعراض می کنند و تکبّر می ورزند» . (2) آیا قرآن کفّار و منافقان را به شرک دعوت می کند ؟ 
4ـ می دانیم قوم لوط کثیف ترین امّت ها بودند . ابراهیم(علیه السلام) شیخ الانبیاء درباره آنها شفاعت کرد (از خدا درخواست کرد که به آنها مهلت بیشتر دهد ، شاید توبه کنند) ولی چون قابلیّت شفاعت را به خاطر وقاحت بسیار از دست داده بودند ، به ابراهیم گفته شد دست از شفاعت آنها بردار ! «(فَلَمَّا ذَهَبَ عَنْ إِبْرَاهِیمَ الرَّوْعُ وَجَاءَتْهُ الْبُشْرَی یُجَادِلُنَا فِی قَوْمِلُوط * إِنَّ إِبْرَاهِیمَ لَحَلِیمٌ أَوَّاهٌ مُّنِیبٌ * یَا إِبْرَاهِیمُ أَعْرِضْ عَنْ هَذَا إِنَّهُ قَدْ جَاءَ أَمْرُ رَبِّکَ وَإِنَّهُمْ آتِیهِمْ عَذَابٌ غَیْرُ مَرْدُود); هنگامی که ترس ابراهیم (از مشاهده فرشتگان ناشناس) فرو نشست و بشارت (تولّد فرزند) به او رسید ، درباره قوم لوط با ما گفتگو می کرد (و شفاعت می نمود) چرا که ابراهیم بردبار و دلسوز و توبه کار بود . (به او گفتیم) ای ابراهیم از این (درخواست) صرف نظر کن که فرمان پروردگارت رسیده و به طور قطع عذاب غیر قابل بازگشت به سراغ آنها می آید» . (3)
جالب این که خداوند از ابراهیم در برابر این شفاعت عجیب تمجید کرده و می گوید : (إِنَّ إِبْرَاهِیمَ لَحَلِیمٌ أَوَّاهٌ مُّنِیبٌ) ولی به او گوشزد می کند که در این مورد کار از کار گذشته و جای شفاعت باقی نمانده است .

شفاعت اولیاء الله مخصوص حال حیات نیست !

 

بهانه جویان با مشاهده آیات فوق که با صراحت قبول شفاعت پیامبران را نشان می دهد و چاره ای جز قبول آن نیست ، به بهانه دیگری دست زده و می گویند : این آیات مربوط به حال حیات آنهاست و نسبت به بعد از وفات دلیلی نداریم . به این ترتیب شاخه «شرک» را رها کرده به شاخه دیگری می پرند . 
ولی در این جا این سؤال مطرح می شود که مگر پیامبر(صلی الله علیه وآله) با رحلتش تبدیل به خاک و به کلّی نابود می شود یا ـ همان گونه که بعضی از علمای وهّابی در حضور ما اقرار کردند ـ حیات برزخی دارد ؟ 
اگر ندارد ، اوّلا : آیا مقام پیامبر(صلی الله علیه وآله) از مقام شهدا که درباره آنها
(بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ)(4) آمده ، پایین تر است ؟ 
ثانیاً : آیا در تشهّد نماز که بر آن حضرت سلام می فرستیم و همه مسلمانان «السّلام علیک أیّها النّبی . . . » می گویند ، به یک موجود خیالی سلام می کنند ؟ 
ثالثاً : آیا شما معتقد نیستید که در مسجد پیامبر(صلی الله علیه وآله) و کنار قبر مطهّر آن حضرت باید آهسته صحبت کرد ، زیرا قرآن می گوید : (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تَرْفَعُوا أَصْوَاتَکُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِیِّ . . . )(5) و این آیه را تابلو کرده و کنار قبر پیغمبر اکرم(صلی الله علیه وآله) آویزان نموده اید ؟ 
این سخنان ضدّ و نقیض را چگونه قبول کنیم ! 
رابعاً : مرگ نه تنها پایان زندگی نیست ، بلکه تولّد ثانوی و گسترش حیات است ، «وَالنَّاسُ نِیَامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبِهُوا; مردم خوابند هنگامی که مردند بیدار می شوند» . (6)
خامساً : در حدیث معروفی که در منابع معتبر اهل سنّت آمده می خوانیم که «عبدالله بن عمر» از رسول خدا(صلی الله علیه وآله) نقل می کند که فرمود : «مَنْ زَارَ قَبْرِی وَجَبَتْ لَهُ شَفَاعَتِی; کسی که قبر مرا زیارت کند شفاعت من بر او حتمی است» . (7)
در حدیث دیگری از همان راوی از پیغمبر اکرم(صلی الله علیه وآله) آمده است : «مَنْ زَارَنِی بَعْدَ مَوْتِی فَکَأَنَّمَا زَارَنِی فِی حَیَاتِی; هر کس مرا بعد از رحلتم زیارت کند مثل این است که در حیاتم مرا زیارت کرده باشد» . (8)
بنابراین ، فرضیّه تفاوت زمان حیات و ممات ، یک پندار واهی بیش نیست . 
ضمناً از اطلاق این احادیث به خوبی استفاده می شود «شدّ رحال» و حرکت به قصد زیارت قبر پیامبر(صلی الله علیه وآله) در مدینه هیچ اشکالی ندارد . 


پی نوشتها
1 . سوره نساء ، آیه 64 . 
2 . سوره منافقون ، آیه 5 . 
3 . سوره هود ، آیات 74 تا 76 . 
4 . سوره آل عمران ، آیه 169 . 
5 . سوره حجرات ، آیه 2 . 
6 . عوالی اللئالی ، جلد 4 ، صفحه 73 . 
7 . دارقطنی محدّث معروف ، این حدیث را در کتاب «سنن» خود آورده است . (جلد 2 ، صفحه 278) جالب این که مرحوم علاّمه امینی آن را از 41 کتاب معروف اهل سنّت نقل کرده است ! (الغدیر ، جلد 5 ، صفحه 93) . 
8 . همان مدرک ، علاّمه امینی آن را از 13 کتاب نقل کرده است .



برچسب ها : شفاعت مبانی توحید شفاعت طلبیدن پاسخ به شبهات وهابیت اهل سنّت علی
ارسال شده در : پنجشنبه 23 بهمن 1393 - توسط : حسین
بازدید : 95 بار دسته بندی : نظر دهيد! [ ]

مرتبط باموضوع :


این نظر توسط مهدی در تاریخ 1393/11/23 و 16:21 دقیقه ارسال شده است

سلام علیکم
وب سایت جالب و خواندیی دارید
به ماهم سر بزنید


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

تبليغات تبليغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

عشاق امام نقی {ع} عشاق امام نقی {ع}

عشاق امام نقی {ع} در فیس بوک

فید برنر عشاق امام نقی {ع}

آر اس اس


ورود کاربران ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضویت سریع عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *کد امنیتیبارگزاری مجدد

پیوند ها پیوند ها'

تبادل لينک تبادل لينک تبادل لينک تبادل لينک

رز بلاگ رز بلاگ رز بلاگ رز بلاگ

پارک مغز

مقتدر مظلوم

وبسایت جامع قرانی ایکا

هیئت روضة الحسن (ع) لاهیجان

به سوی ظهور

وبسایت رسمی مسجد کوفه

مذهبی دانلود

علمدار کربلا

کتابخانه شیعه

سایت رسمی ایت الله سیستانی

مسجد ابولفضل {ع}

عکس های کمیاب مذهبی

بهترین وبلاگ مذهبی

بروزترین وبلاگ فرهنگی مذهبی

اسلام شیعه

وبلاگ مذهبی مقداد قربانی

وبلاگ مذهبی اهل نور

قائمیه

بیت الاحزان

آخرین مطالب ارسال شده

کاربران کاربران

حسین سلیمانی

hamed












Copyright © 2012 - Allright Reserved - Template Designer SkyDesign - Powered By rozblog.com - مترجم قالب تيم طراحان قالب رزبلاگ